About this website

De maker van www.gostuart.nl

22-01-05, door Mark Groeneveld

 

 

Hallo beste racefans,

Dit jaar doe ik alweer voor de 8e keer de verslaggeving van Stuart op internet. Hoog tijd om mijzelf eens voor te stellen....
Mijn naam is Mark Groeneveld, geboren in 1966 in De Lier. Van beroep ben ik IT-infrastructuur specialist. Verhalen schrijven is altijd al een hobby van me geweest. Sinds kort woon ik in Pijnacker.
2005 is voor mij heel speciaal; Stuart gaat namelijk rijden op een motormerk dat voor mij net zo legendarisch klinkt als het is: Ducati!

Op mijn 20e kocht ik mijn eerste motor, een Ducati 600SL Pantah. het was in de tijd dat Ducati alleen maar Pantah's en hier en daar een onbetrouwbare koningsasser verkocht, dus je viel al snel op in het Westland met zo'n twinnetje. De gebroeders Ringnalda uit Monster vormden de vaste kern van Italiaanse motoren fans. Daar kwam ik Andre Voskamp tegen, de bezitter van een 500 Pantah Special. Andre Voskamp is de oom van Stuart en eigenaar van transportbedrijf TransPeat, sponsor van Stuart.

Jaren daarna heeft Arend, de vader van Stuart mij alle bochtige weggetjes van de Highlands laten zien, Arend reed ook Ducati.
In 1998 ging ik voor het eerst kijken naar de brommerraces van Stuart en diezelfde dag won Stuart zijn eerste wedstrijd! 's Avonds had ik bij Tripod.com een homepage in mekaar geknutseld en de eerste versie van GoStuart-online was geboren.

Na de 600SL Pantah werd het tijd voor wat groters; Het werd een 900 SuperSport uit 1990 met die akelige Dubbele Weber carburator erop. Nog nooit zoveel bekijks, geluid en karakter verzameld gezien in 1 motor, wat was ik verliefd op dat ding! Tijdens de Kicxtoer van 1995 kwam ik erachter dat een Duc niet geschikt is voor de Col de Bonhomme in Frankrijk. Ik ruilde bij Safe de 900SS voor een Cagiva 900 Lucky Explorer Olifant, de leukste motor die ik heb gehad. Na half Europa te heben gezien met deze lobbes ging ik dan eindelijk nieuw rijden; een hagelnieuwe Yamaha TRX850 haalde ik op bij Vari motors in Schiedam, om hem een jaar later weer in te ruilen voor een even-hagelnieuwe Honda VTR1000 Firestorm. Na jarenlang plezier met deze dikke twin begon Italie weer te roepen. In 2002 kocht ik Cagiva #2, een 1000 Navigator. Deze motor zou ik nog hebben gehad als de mannen van Ducati niet wa