Hallo beste racefans,
Dit jaar doe ik alweer voor de 8e keer de verslaggeving
van Stuart op internet. Hoog tijd om mijzelf eens voor te stellen....
Mijn naam is Mark Groeneveld, geboren in 1966 in De Lier. Van beroep ben
ik IT-infrastructuur specialist. Verhalen schrijven is altijd al een
hobby van me geweest. Sinds kort woon ik in Pijnacker.
2005 is voor mij heel speciaal; Stuart gaat namelijk rijden op een
motormerk dat voor mij net zo legendarisch klinkt als het is:
Ducati!
Op mijn 20e kocht ik mijn eerste motor, een
Ducati 600SL
Pantah. het was in de tijd dat Ducati alleen maar Pantah's en hier en
daar een onbetrouwbare koningsasser verkocht, dus je viel al snel op in
het Westland met zo'n twinnetje. De gebroeders Ringnalda uit Monster
vormden de vaste kern van Italiaanse motoren fans. Daar kwam ik Andre
Voskamp tegen, de bezitter van een 500 Pantah Special. Andre Voskamp is
de oom van Stuart en eigenaar van transportbedrijf TransPeat, sponsor
van Stuart.
Jaren daarna heeft Arend, de vader van Stuart mij alle
bochtige weggetjes van de Highlands laten zien, Arend reed ook Ducati.
In 1998 ging ik voor het eerst kijken naar de brommerraces van Stuart en
diezelfde dag won Stuart zijn eerste wedstrijd! 's Avonds had ik bij
Tripod.com een homepage in mekaar geknutseld en de eerste versie van
GoStuart-online was geboren.
Na de 600SL Pantah werd het tijd voor wat groters; Het
werd een 900 SuperSport uit 1990 met die akelige Dubbele Weber
carburator erop. Nog nooit zoveel bekijks, geluid en karakter verzameld
gezien in 1 motor, wat was ik verliefd op dat ding! Tijdens de Kicxtoer
van 1995 kwam ik erachter dat een Duc niet geschikt is voor de Col de
Bonhomme in Frankrijk. Ik ruilde bij Safe de 900SS voor een
Cagiva 900 Lucky
Explorer Olifant, de leukste motor die ik heb gehad. Na half Europa te
heben gezien met deze lobbes ging ik dan eindelijk nieuw rijden; een
hagelnieuwe Yamaha TRX850 haalde ik op bij Vari motors in Schiedam, om
hem een jaar later weer in te ruilen voor een even-hagelnieuwe
Honda
VTR1000 Firestorm. Na jarenlang plezier met deze dikke twin begon Italie
weer te roepen. In 2002 kocht ik Cagiva #2, een 1000 Navigator. Deze
motor zou ik nog hebben gehad als de mannen van Ducati niet wa |