Race Of Champions 23 sep:
mooie racedag, echter 0 punten

 

door Mark, 23 sep 2007

Wat een schitterende racedag! We schrijven bijna oktober 2007, en het weer op de Drenthse hei was formidabel. Windstil, geen dreiging van regen en een constante 22 graden zorgden voor een perfect verlopen racedag. Alhoewel perfect....

Foto's zijn hier te zien (pdf)
Volledige uitslag van de wedstrijd

prima start voor Stuart

Trainingen
De trainingen verliepen zonder al te veel problemen. Omdat 2007 een leerjaar is op de 1098S werd er weer druk ge-experimenteerd met settings en banden. Dit weekend kon Stuart beschikken over een speciale compound van de Dunlop slicks. Er was echter niet genoeg tijd om de vering aan deze band af te stellen. Hierdoor was de trainingstijd een beetje tegenvallend. In de tweede sessie ging het iets beter, maar echt tevreden van Stuart niet; met een tijd van 1:45,7 moest Stuart vanaf plek 21 de wedstrijd aanvangen. Volledige uitslag training (met dank aan Racesport.nl)

Ducati Club Race?
Pitbox 3 was dit weekend ons terrein tijdens de Race of the Champions. Naast ons de andere deelnemers op Italiaans geweld, het team Fabricon-MCT die voor deze gelegenheid drie gastrijders hadden naast de regulier rijder, Ghisbert van Ginhoven. Tijdens de trainingen was het een drukte van belang en als men op het geluid afging vanuit box 3 en 4 had dit weekend meer weg van de Ducati Clubrace dan een ONK....
's Avonds was het erg gezellig en er werd door de beide Ducati teams getoost op de goede afloop.

Wedstrijddag: Eigenraam-Peugeot goes Ducati!!
Dit jaar heeft onze chef catering Arend al heel wat mensen mogen ontvangen, maar zo'n grote groep mensen hebben we nog niet gehad in 2007. Naast de 'vaste kliek' aan fans en sponsors was de pitbox rijkelijk gevuld met vooral Westlanders; een groot aantal werknemers van sponsor Eigenraam-Peugeot uit Naaldwijk waren deze zondag onze gast. Het bleek een leerzame dag voor de meesten, en via de race-connecties die Arend in de jaren heeft opgebouwd, kon hij onze gasten op plekken loodsen waar niemand is toegestaan, bijvoorbeeld in de toren van Race Control. Uiteraard kregen de gasten inzicht in onze werkwijze, de pitbox was voor idereen open en er waren ook veel gasten te zien in de pitsstraat, wat oogluikend werd toegelaten door de pit-marschalls. Op ons verzoek werd de pitbox vervolgens compleet afgesloten zodat het team hun werk kon doen.

Alle gasten enorm bedankt voor de goede medewerking hiervoor!!

Zo'n laatste race heeft altijd een speciaal karakter, want er zijn veel nationaliteiten in te vinden. Dus iedereen genoot van het grote raceaanbod, totdat het klapstuk van de dag kwam; de Dutch Superbike.
Hierin ook gastrijders uit het buitenland, en Stuart had er veel zin in! Dat liet hij ook meteen zien, met een beregoeie start kwam Stuart al na 1 ronde op plek 17 door. Hiermee vormde hij een goede basis voor het behalen van punten, die alleen worden vergeven aan de eerste 15 deelnemers.
Helaas zagen we het tempo langzaam achteruitgaan, totdat Stuart halfverwege de strijd moest staken door olielekkage en binnenkwam met een defecte oliedruksensor. Das enorm balen!

Helaas liet de techniek van de overigens perfect lopende Ducati ons weer in de steek; in deze tak van sport kunnen kleine onderdelen het flink verpesten en deze sensor kan en mag normaal niet stuk gaan. Omdat het geen artikel is wat aan slijtage onderhevig is, zit het al vanaf dag 1 op de motor en dat deze sensor juist NU er de brui aan geeft is erg jammer en uiteraard voor de rijder 'een pain in the ass' want hiermee kan hij niet laten zien wat er nog in petto was.

Alle genodigen bedankt, jullie hebben er voor het team een onvergetelijke dag van gemaakt! Graag tot een volgende keer, dan zal dan in 2008 zijn, waarin we weer deelnemen aan het ONK op de Ducati 1098S.


-back-